Mögöttem a város

Mögöttem a város
 
I.
 
A köztes lét csak napi hóbort
az ember meg csak mániákat ismer
zűrös álmokat kimódolt
nappalokat keverget a mixer
cseresznyés lombok közt éj-madár
bukdácsol kapkodva csipeget
eljön az ősz a végső szép halál
felzabálja maradék hitedet
 
Emberhangokat susog az erdő
tombol a gyermeki ész a Nap-ban
egy állomás vár sötéten tekergő
várakozások egy kanyarulatban
 
II.
 
Szentkönyveket írok zavartan félrenézek
arctalan ribancok tartottak bolondnak
eget kutatok megszállt  földön élek 
magam vagyok az utolsó hasonmás 
ennyi már elég egy józan  ébredéshez
a makacs létezők kishite szorongat     
mögöttem a város mögöttem falomlás 
itt meg a köztes tér lényei tolongnak
 
Élni akarok és amíg árnyékom követ
nőnemű öblöket napos harcmezőt
az időt akarom fenni tőrömet
nyomorult szándékkal hívni a rejtezőt
üresen  pusztulni feledni tűntömet
a sors kegyetlen önkéntes rabja volt 
mondják a lények  –  de itt  csak
az örök szélzúgás telente temetők
a táj a zöldben meg néhány vattafolt
 

Köldökcsakra

 

Indulok  a boszorkányhoz, visszaviszem a fotóit.

Telefonáltam egy másik nővel, akit elvehettem volna,

de túl sokáig halogattam a dolgot. Az anyakígyó köldökcsakrája

a Nazca, mondja a boszorkány, és  hogy Peruba kerül

napkeletről a szellemi centrum. Nem mintha nem érdekelne,

ennyi időcsapda után, jöhet ez a józanul reneszánsz nyári alkonyat,

aztán úgyis éjjel kettőig megint a net előtt, hogy megtudjam

mi történt az elmúlt napon. Kivárnék egy világkorszakot is,

hogy fölösleges atlantiszokba képzeljem magam,

– ahogy a boszorkány mondaná – ahonnan kelet

és nyugat kiárad. Hajnal felé hatalmas szarvasbogár

hozza a golyóbist, testem ernyője kibontva, fentről bámulom majd a

papírlapokra hulló betűket.... Addigra  már nyitva lesz

mindegyik szemem, a küszöbön a lámpákat leoltom,

tüskéit a Napnak elviselem.

 

Címkék: vers